Založ si blog

Prečo to nejde?

Asi tomu celému nerozumiem, ale moja cesta k vkladu na účet a výpisu z OR je zatiaľ neúspešná.

Keďže som si potrebovala zmeniť občiansky preukaz, požiadala som na polícii o zmenu, občiansky som odovzdala, do 30 dni mi ho pošlú kuriérom, dostala som od Polície SR papier „ Žiadosť o vydanie občianskeho preukazu“ a celkom spokojne, po uistení že ten papier nahrádza OP, som odišla. Zatiaľ celkom bezproblémové.

Prvý problém nastal, keď som zistila, že som omylom uhradila o 3,2€ menej za faktúru za televíziu a prišla som do banky, v ktorej daná inštitúcia mala účet a chcela som im priamo na účet vložiť tých 3,2€. Ani po hodine som sa nedohádala. Aj napriek tomu, že som od polície SR dostala doklad, ktorý nahrádza OP.

Druhý problém nastal, keď som prišla na poštu a požiadala som o Výpis z Obchodného registra, ktorý som celkom súrne potrebovala. Pani za okienkom mi oznámila, že pokiaľ nemám OP tak mi ho nevydá. Žiaden. Lebo ona tam potrebuje zapísať číslo OP. Aj napriek tomu, že som od polície SR dostala doklad, ktorý nahrádza OP.

Tak som zavolala na linku 158 a opýtala sa, čo mam robiť. Pán na linke /celkom zlatý/ mi dal číslo na infolinku 0961 011 111, kde sa mam obrátiť s mojim problémom. Tak som tam zavolala ako občan SR, ktorý nevie čo ma robiť s tým papierom v ruke, keďže mi je asi na nič. Pani mi vysvetlila že ten papier mám v podstate len na to aby som sa s nim vedela preukázať policajtom a na nič iné. A keď ten OP súrne potrebujem tak som si mala požiadať o zrýchlené vydanie /samozrejme za príplatok 20€/. Keď som jej predostrela situáciu, že mi prišla doporučená zásielka zo sudu, ktorá je na pošte uložená len 7 dni, ak si ju nevyzdvihnem považujú ju po novom za doručenú a v zásielke je oznámenie o predvolaní o 15 dní na súd, kde ma môžu odsúdiť, pripadne mi dať pokutu za ne ospravedlnenie neprítomnosti –  tak mi teta zložila telefón. Drzo, bez pozdravu mi zamestnanec štátnej správy platený aj z mojich dani zložil telefón.

Ja teda neviem, ale predpokladám že to telefónne číslo na Krajské riaditeľstvo  PZ v Bratislave ktoré mi dali aj na č. 158 je pre občanov ktorý sa chcú informovať, žiadať o radu, riešenie situácie a očakávajú minimálne slušne odzdraviť, pozdraviť, ukončiť hovor, odpovedať, pomôcť…či?

Druha moja úvaha – načo vydáva Polícia SR papier, ktorý mi je jednoducho nanič? Lebo s ním nevybavím ale že skutočne nič? Vydajú mi papier, ktorý neakceptuje nikto okrem nich, akákoľvek súkromná inštitúcia a aj štátna ho odmietne že pre nich je to zdrap papiera. A prečo mi potom tvrdili na polícií že to plne nahrádza OP?

Podľa Ústredného portálu verejnej správy citujem:“ Ak ste podali žiadosť o vydanie občianskeho preukazu, do času jeho prevzatia nemusíte mať občiansky preukaz (najdlhšie však 90 dní od podania žiadosti).  Počas tejto doby je potrebné mať pri sebe potvrdenie o občianskom preukaze, ktoré vám vydá okresné riaditeľstvo alebo zastupiteľský úrad. Doba platnosti potvrdenia sa určuje na dobu nevyhnutne potrebnú, najdlhšie však na tri mesiace. Počas tejto doby občan nie je povinný mať občiansky preukaz.“ Tak ak nie som povinná mať OP, žiadosť ho plne nahrádza? Správne som to pochopila? Tak že ma zle informovala pracovníčka na polícii a súkromná inštitúcia  /banka/ a štátna inštitúcia /Slovenská pošta/ nedodržiavajú zákony a vyhlášky SR?

Tak teraz neviem, či len ja som to celé nepochopila a som tá hádavá so zdvihnutým krvným tlakom každý druhý deň?

Nemecko, polizei, polícia

Nemecko zatklo muža za špionáž pre Čínu, odovzdával informácie z europarlamentu. Peking reaguje

23.04.2024 12:00

Spolková generálna prokuratúra tvrdí, že sledoval aktivity čínskej opozície v Nemecku.

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2531x
Priemerná čítanosť článkov: 2531x

Autor blogu

Kategórie

Archív